Home overige 5 tips om door je motivatiedip te knallen

5 tips om door je motivatiedip te knallen

2249
0

Het is nu koud buiten en echt niet meer zo makkelijk om de hardloopschoenen aan te trekken. Dat snap ik heel goed! Het is alleen zo zonde om alles wat je de afgelopen tijd aan hardlopen hebt opgebouwd nu te laten vallen. Wist je dat jouw spieren bijvoorbeeld al na 3 weken afnemen in kracht? Dan zou je dus elk jaar als “mooi weer loper” weer van voren af aan moeten beginnen! Enneh.. als je nu lekker blijft lopen komt al dat december voedsel er ook minder snel aan 😉

Daarom 5 tips voor jou om door je (winter) motivatiedip te knallen.

  1. Investeer in hardloopaccessoires om muziek te kunnen luisteren onder het lopen. Dan vliegt de tijd namelijk echt voorbij als jouw favoriete muziek op staat. Up-beat tempo is wel zo handig, zodat je ren tempo niet inzakt. Een goede optie is een iPod Shuffle, die je om de rand van je broek kan klippen of in je jaszak doet, samen met een paar sportoordopjes (die niet uitvallen als je rent).
  2. Zet een trainingsdoel neer, iets om naar toe te werken en waar je weer motivatie van krijgt. Je eerst 5km, 10km of langer, of je PR verbeteren op een afstand die je al vaak hebt gelopen.
  3. Nog beter: zet een trainingsdoel neer samen met iemand anders, die meteen je trainingsmaatje wordt! Zo motiveer je elkaar om weer te gaan hardlopen.
  4. Ga eens lopen als de natuur op zijn mooist is. Bijvoorbeeld op een mistige ochtend als de zon doorbreekt door de mist (uurtje of 9 vaak). Geniet van al het moois om je heen en zo geniet je meteen weer van het hardlopen.
  5. Koop nieuwe hardloopkleding of hardloopschoenen. Dan krijg jij spontaan zin om daarin te mogen rennen, daar durf ik om te wedden!

Wil je nog meer tips voor hardlopers? Bezoek dan eens mijn blog, HardloopHaas, die vol staat met hardlooptips.

LAAT EEN REACTIE ACHTER